Mój elektryk – dopłaty do aut elektrycznych dla firm – zasady, wniosek, leasing

Pierwszy nabór wniosków w ramach programu NFOŚiGW „Mój elektryk” został uruchomiony 12 lipca 2021 r. W pierwszej kolejności o dofinansowanie będą mogły się ubiegać tylko osoby indywidualne, ale nie zapomniano o przedsiębiorcach, wręcz wprowadzono wiele korzystnych dla nich zmian. W tym roku, program dofinansowań dla firm przybrał na sile. Poniżej przedstawiam udogodnienia jakich dokonano w tegorocznej edycji.

  • Rozszerzono grono beneficjentów mogących ubiegać się o dofinansowanie do nabycia auta elektrycznego o firmy i samorządy.
  • Podniesiono wysokość dofinansowania do 27 tys. zł dla aut osobowych i utrzymano dofinansowanie w kwocie 70 tys. dla samochodów dostawczych.
  • Zwiększono limit maksymalnej ceny zakupu pojazdu elektrycznego do 225 tys. zł.
  • Uwzględniono leasing, jako dopuszczalną formę finansowania “nabycia” auta elektrycznego.

Co istotne, o dotacje będą mogły ubiegać się również firmy, które nabyły pojazdy do swojej floty wcześniej – tj. po 1 maja 2020 r. Na dopłaty do aut firmowych trafi 400 mln zł, a program ma być prowadzony do 30 września 2025 r. lub wcześniejszego wyczerpania środków.

Warunki dopłat do elektrycznych samochodów osobowych

Dotacja zakupu osobowych pojazdów bezemisyjnych (kategoria M1) występuje w dwóch wersjach zależnych od deklarowanego przebiegu pojazdu. Przy średniorocznym przebiegu przekraczającym 15 000 km będzie można otrzymać 27 000 zł dofinansowania. Bez deklaracji takiego przebiegu minimalnego będzie przysługiwała kwota 18 750 zł.

Warunki dopłat do elektrycznych aut dostawczych

Dofinansowanie zakupu pojazdów kategorii N1 (dostawcze), M2 (pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 5 ton) oraz M3 (pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 5 ton) wyniesie maksymalnie 70 000 zł (do 30% kosztów kwalifikowanych). Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km.  Bez deklarowanego przebiegu firmy będą uprawnione do otrzymania dotacji na poziomie do 50 000 zł (20% kosztów kwalifikowanych).

Warunki dopłat do zakupu skuterów elektrycznych

Coraz więcej firm organizuje swój transport w obszarach miejskich na jednośladach. W tegorocznej edycji programu dofinansowań nie pominięto również motorowerów i skuterów elektrycznych z kategorii L1e-L7e. Dofinansowanie zakupu pojazdu dwukołowego wyniesie 4000 zł.

Kiedy ruszą dofinansowania dla firm?

Jak zapowiada NFOŚiGW, jeszcze w lipcu b.r., ruszy proces selekcji banków, które będą dystrybuowały dopłaty do leasingu. Po finalizacji tego procesu, zostanie uruchomiony nabór wniosków od przedsiębiorców, firm i samorządów. Realnie patrząc taki proces może potrwać do kilku miesięcy. Aby nie przegapić tego terminu, zapraszam do zapisania się do naszej prenumeraty mailowej, będziemy przesyłać informację o uruchomieniu programu pocztą elektroniczną.

Cały ekosystem e-mobilności rozwija się w Polsce w bardzo dużym tempie – jeśli chcesz się dowiedzieć jak funkcjonuje ta branża lub zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności w branży e-mobilności – zapraszamy do kontaktu – wyjaśnimy wszelkie szczegóły i niuanse.

Bądź z prawem na bieżąco

A może powiadomienie o kolejnych ważnych zmianach w prawie i artykułach nt. OZE? Zapraszamy do zapisu na naszą mailową prenumeratę informacyjną – raz w miesiącu przesyłamy zestawienie informacji o aktualnych zmianach w prawie i opublikowanych artykułach z naszego bloga. Najnowsze wieści publikujemy również na kanałach Facebook i Linkedin. Pozostańmy w kontakcie!

Najnowsze publikacje

26.02.2024

26.02.2024 | Elektromobilność

Rozporządzenie AFIR a konieczność modernizacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 z dnia 13 września 2023 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych i uchylenia dyrektywy 2014/94/UE, zwane w skrócie AFIR-em, wchodzi w życie już 13 kwietnia 2024 r.

chevron-left-gold

16.10.2023

16.10.2023 | Z życia kancelarii | Elektromobilność

Podsumowanie szkolenia „Elektromobilność od A do Z”

4 października w Warszawie oraz on-line przedstawiciele branży #emobility spotkali się na szkoleniu z prawnych i praktycznych aspektów funkcjonowania elektromobilności w Polsce. Prowadzący mec. Witold Chmarzyński przedstawił działanie branży od strony prawnej, sporo dyskusji toczyło się wokół nadciągających zmian w związku z rozporządzaniem AFIR.

chevron-left-gold

05.10.2023

05.10.2023 | Energetyka odnawialna

Nowe zasady planowania przestrzennego a instalacje OZE

24 września weszła w życie największa od lat nowelizacja przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Wiele zmian dotyczy zasad lokowania instalacji wytwarzających energię z odnawialnych źródeł, takich jak farmy fotowoltaiczne czy farmy wiatrowe.

chevron-left-gold
Wszystkie publikacje
mobile-menu-shape