Mój elektryk – dopłaty do aut elektrycznych dla firm – zasady, wniosek, leasing

Pierwszy nabór wniosków w ramach programu NFOŚiGW „Mój elektryk” został uruchomiony 12 lipca 2021 r. W pierwszej kolejności o dofinansowanie będą mogły się ubiegać tylko osoby indywidualne, ale nie zapomniano o przedsiębiorcach, wręcz wprowadzono wiele korzystnych dla nich zmian. W tym roku, program dofinansowań dla firm przybrał na sile. Poniżej przedstawiam udogodnienia jakich dokonano w tegorocznej edycji.

  • Rozszerzono grono beneficjentów mogących ubiegać się o dofinansowanie do nabycia auta elektrycznego o firmy i samorządy.
  • Podniesiono wysokość dofinansowania do 27 tys. zł dla aut osobowych i utrzymano dofinansowanie w kwocie 70 tys. dla samochodów dostawczych.
  • Zwiększono limit maksymalnej ceny zakupu pojazdu elektrycznego do 225 tys. zł.
  • Uwzględniono leasing, jako dopuszczalną formę finansowania “nabycia” auta elektrycznego.

Co istotne, o dotacje będą mogły ubiegać się również firmy, które nabyły pojazdy do swojej floty wcześniej – tj. po 1 maja 2020 r. Na dopłaty do aut firmowych trafi 400 mln zł, a program ma być prowadzony do 30 września 2025 r. lub wcześniejszego wyczerpania środków.

Warunki dopłat do elektrycznych samochodów osobowych

Dotacja zakupu osobowych pojazdów bezemisyjnych (kategoria M1) występuje w dwóch wersjach zależnych od deklarowanego przebiegu pojazdu. Przy średniorocznym przebiegu przekraczającym 15 000 km będzie można otrzymać 27 000 zł dofinansowania. Bez deklaracji takiego przebiegu minimalnego będzie przysługiwała kwota 18 750 zł.

Warunki dopłat do elektrycznych aut dostawczych

Dofinansowanie zakupu pojazdów kategorii N1 (dostawcze), M2 (pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 5 ton) oraz M3 (pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 5 ton) wyniesie maksymalnie 70 000 zł (do 30% kosztów kwalifikowanych). Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km.  Bez deklarowanego przebiegu firmy będą uprawnione do otrzymania dotacji na poziomie do 50 000 zł (20% kosztów kwalifikowanych).

Warunki dopłat do zakupu skuterów elektrycznych

Coraz więcej firm organizuje swój transport w obszarach miejskich na jednośladach. W tegorocznej edycji programu dofinansowań nie pominięto również motorowerów i skuterów elektrycznych z kategorii L1e-L7e. Dofinansowanie zakupu pojazdu dwukołowego wyniesie 4000 zł.

Kiedy ruszą dofinansowania dla firm?

Jak zapowiada NFOŚiGW, jeszcze w lipcu b.r., ruszy proces selekcji banków, które będą dystrybuowały dopłaty do leasingu. Po finalizacji tego procesu, zostanie uruchomiony nabór wniosków od przedsiębiorców, firm i samorządów. Realnie patrząc taki proces może potrwać do kilku miesięcy. Aby nie przegapić tego terminu, zapraszam do zapisania się do naszej prenumeraty mailowej, będziemy przesyłać informację o uruchomieniu programu pocztą elektroniczną.

Cały ekosystem e-mobilności rozwija się w Polsce w bardzo dużym tempie – jeśli chcesz się dowiedzieć jak funkcjonuje ta branża lub zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności w branży e-mobilności – zapraszamy do kontaktu – wyjaśnimy wszelkie szczegóły i niuanse.

Bądź z prawem na bieżąco

A może powiadomienie o kolejnych ważnych zmianach w prawie i artykułach nt. OZE? Zapraszamy do zapisu na naszą mailową prenumeratę informacyjną – raz w miesiącu przesyłamy zestawienie informacji o aktualnych zmianach w prawie i opublikowanych artykułach z naszego bloga. Najnowsze wieści publikujemy również na kanałach Facebook i Linkedin. Pozostańmy w kontakcie!

Najnowsze publikacje

03.09.2024

03.09.2024 | Energetyka odnawialna

Wyłączenia instalacji OZE i straty finansowe – kto powinien za nie odpowiadać?

Wyłączenia instalacji PV oraz wiatrowych stosowane przez operatorów stały się standardowym mechanizmem bilansującym ilość energii elektrycznej w sieci, którego koszty ponoszą wyłącznie wytwórcy. Przeanalizowaliśmy tę sytuację od strony prawnej.

chevron-left-gold

06.06.2024

06.06.2024 | Energetyka odnawialna

Umowa urbanistyczna między inwestorem a samorządem

Przez wiele lat poważne wątpliwości budziła możliwość, a wręcz legalność, uzgadniania przez deweloperów z gminami zasad, na których inwestor wykona na rzecz danej jednostki samorządu terytorialnego określoną inwestycję, w zamian za co umożliwione zostanie mu wykonanie głównego zamierzenia inwestycyjnego.

chevron-left-gold

05.06.2024

05.06.2024 | Energetyka odnawialna

Umowa cPPA dostępna dla coraz szerszej grupy wytwórców i odbiorców – studium przypadku

Formułę właściwą dla umowy cPPA w końcu zdecydowała się wprowadzić ENEA S.A., która jak każda spółka z tzw. #BigEnergy bardzo długo opierała się bilansowaniu cPPA. Jako kancelaria mieliśmy przyjemność uczestniczyć przy jednym z pierwszych kontraktów cPPA, w którym uczestniczy podmiot z #BigEnergy. W naszym przypadku była to ENEA S.A.

chevron-left-gold
Wszystkie publikacje
mobile-menu-shape